hubbabubba och fetma.

Igår slutade jag och åkte hem klockan 10 från jobbet eftersom jag jobbat in allt på tisdagen. Så hem till jesper och väcka honom, sega, hem till mig och packa väska, sedan ner till stugan, mer bränna. Konstigt, för båda dom gångerna jag har fått mest bränna har varit när jag haft den dummaste bikiniöverdelen, grr.
Upp till torsås för att handla med sollan och Kjelle, fick 3 Billys av Sollan att leva på när mamma och pappa är borta och på jobbet (tack!). Hem och äta köttbullemacka, kolla på 1 timmes Glamour tillsammans med min andra glamourfantast Sollan, vi hatar Stephanie! Sedan blev det för mig och jesper att åka hem. På vägen hem hade jesper ett hubbabubba i munnen och blåste det ett antal för många gånger alldeles för stort. Och tillslut fastnade det på hela solglasögonen, skyll dig själv älsk ;).


Hatar ärret från körtel febern..


jesper är duktig.

min dröm imorse mellan 04.40 och 05.40 (råkat ställa klockan fel så fick ställa om den och somna igen) handlade om en gigant orm som kalades boan för han var 80 cm i omkrets och 4 meter lång. Mamma kom hem med honom och ville verkligen att vi skulle behålla honom. Jag blev helt förtvivlad, stod på stolar hela tiden och försökte trycka undan den och hade konstant panik. Han bet ungefär lika hårt som en hund och dom hade tatt bort hans huggtänder. Det jobbiga var att han kunde resa "halsen" så han blev typ 1 meter lång, panik. Mamma var iväg och gjorde massa annat hela tiden. Telefonen ringde i vårat amerikanska hur på nedervåningen så låg han där i trappan och jag var tvungen att hoppa över. Hade några kompisar hemma, sa: snälla, jag ber er om en sak, släpp inte in boan. Men vad fan gör dom? Släpper in boan såklart, jag får panik och ormen får 4 tecknade små ben. Här nånstanns ringer min veckarklocka.

jobba, idag träffade jag inte pontus.. När jag skulle cykla och pakera cyklen borta vid tågen för att gå till bussen så möter jag en fet gubbe och hans fru på trotoaren, dom går mitt i den så jag saktar ner lite och trycker in mig på höger sidan så mycket det bara gå uta att fastna i buskarna. Tanten flyttar sig men gubben går mer åt mitt håll så jag saktar in ännu mer i hopp om att kunna köra emellan dem, men gubben ställer sig mitt i vägen och jag tvärnitar och min panna landar på hans äckliga mage. Han andas som en fetma gubbe gör två suck och sedan tittar han på mig som om han är så jäävla trött på mig. Jag försöker skratta till lite ursäktande. Då säger han på sörmlänska: Me, man ska cykla på den sidan, oh. Pekar med sitt prinskorsfinger lite åt vänster. Jag blir helt chockad och bara ler och försöker cykla vidare fattar ingenting försen jag pakerat cyklen. Hade bara lust att cykla ifatt honom och säga: Tack för informationen, vill du veta något? Om inte du bantar så kommer du dö väldigt snart!

Nu har jag 2 dagar i rad åkt med bussen då det är alkolister som ska till Halltorp, för man är väl alkolist när man är 45-60 år och full kl 10 eller halv 12 på en onsdag eller torsdag och håller en folköl i handen? tänkte väl det. Kan vi inte kapa bort biten mellan Igelösa och Ragnabo och ge till ryssarna eller något? Snälla!

Idag blev det att köpa en sån där sol lotion som man ska ha i solarium för att blir brunare fortare som även funkar utomhus, billigt faktskt. Kollade även på My Silhouette, den var inte billigt, men den kan nog vara värd det. Även 2 par skor :).

Idag har jag också sett ner än 18åring kan fövandlas till att se ut som en 35åring som har fastnat på 80talet. skrämande.

Dagens sötaste är nån tant på tågstationen som kollade så ingen blivit av med sin cykelkorg från en gubbe som tog den från en cykel och satte den på sin rullator :)

Kommentarer
Postat av: Nanna :)

haha, var säkert jag som släppte in boan? Men fick man cykla där då? kanske du som sett fel ;) Fast ja, vissa människor alltså..

2008-07-31 @ 22:09:37
URL: http://nannaolson.blogg.se/
Postat av: Sofie

ne, det var mina amerikanske vänner. Jag vet inte, första gången jag någonsin cyklat inne i stan, hur ska jag kunna veta det liksom?

2008-08-02 @ 11:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0