Trött helg . com ..


Vaknar på fredag och är otroligt glad över att få sätta på det sista avsnittet jag hade kvar av Desperate housewives säsong 2.Mamma kommer hem precis när det är som bäst på tvn och jag blir tvungen att spola tillbaka och komma in i rätt stämning igen när Calebs bror ska skjuta Bree :s.

Mamma och jag åker och plockar skräp tills kl 3, då bestämmer jag mig för att stanna hemma tills jesper kommer.
Kollar lite tv, jesper kommer, på med arbetarkläderna och iväg och plocka igen i 2 timmar ungefär, åker hem och duschar och myser lite. Mamma och Pappa kommer hem, dom har köpt chips och läsk!! Kanske inte låter så annorlunda för alla men det är det för oss i det här huset. Mamma och pappa råkar nämligen vara hälsofreaks som tar fram lite te och kex för att fira helgen. Så det var godaste på länge. Tyvär vara alla så trötta så det blev för mig att gå och lägga mig kl 22 och jesper åkte hem.

Upp kl 6, stänga av väckarklockan klä på mig kläderna som redan låg i sängen, resa mig upp, tvätta ansiktet, göra två smörgåsar, packa ner saker i en påse, springa och hämta ett äpple i bilen + att jag snorpade 2 kakor och sedan springa ner till busshållplatsen och väntar på skjutsen till jobbet.
Fick vänta ett tag och eftersom kl var 20 i 7 en lördags morgon kan ni ju tänka er att det inte fanns en enda bil ute på vägen..
Hoppa in i bilen, redigt stel stämning, jag som var skit trött och hon som bara är allmänt stel. Byttes radiokanal typ 8 gånger, varför? Kom fram och stressen började, gjorde allt jätte noga och jätte snabbt, vi miste tid så satan, så fick börja panik städa, och det är väldigt jobbigt att få ut sänger och stolar mm ut till en smal korridor för att kunna polera golven mm och samtidigt börja på rummet brevid. PANIK! Fick ringa och be om extra timmar för att klara jobbet och då städade vi knappt dom sista 10 rummen kändes det som, fast det var väl rätt åt dom, eftersom det var räknat att det var 30 rum och det var 44..
Securitas kommer för att vi råkat ha en dörr öppen lite för länge, får ge honom mitt leg och sen är det stress igen.
Skulle slutat kl 3, jag gick halv 5 och då har jag inte en aning om hur länge Frida jobbade sen.. BLÄ!
Hem till mormor, jesper hade glömt bort tiden så fick gå upp till henne, kom dit och la mig i soffan medans dom serverade sitt stackars barnbarn ;). Blev grillat och massa efterrät som vanilgt.



Pratade och hade det skoj fast att jag var död i hjärnan, hem och duscha vid halv 10 och sen hem till jesper en halvtimme senare.
Halvsov sen tills jesper och dom skulle iväg och festa, kollade lite tv och sen slocknade jag totalt.
Blev väckt av Sissi kl 6 på morgonen som undrar om jag har hört något från jesper, en stund senare kommer dom in traskandes.. sover.

Vaknar vid 11 tiden för att Tukks mobil ligger och ringer hela tiden.Kliver upp och lägger mig i soffan med kudde och täcke, kollar på bondgården och lite annat tills jesper vaknar vid halv 2. Äter frukost vid 3 tiden och sen åkte jag hem vid halv 7. Hem och åt med mamma, pappa, Jörgen och lotta som sitter där ute än.

Och jag är fortfarande trött.. Så det här var min trevliga helg. Hoppas på en mer fartfylld nästa vecka :P
fanns inget sött över helgen..

Kommentarer
Postat av: Nanna :)

haha ja, det hoppas jag med! Sophia och jag fick ju sitta här hemma själva med alla bara för att du inte kunde masa dig hit, trötter ;)

2008-07-13 @ 20:21:57
URL: http://nannaolson.blogg.se/
Postat av: Sofie <3

sånt är livet. Jag kommer dö av trötthet. Vattenfestivalen på fredag.

2008-07-13 @ 20:24:14
URL: http://genuinesofie.blogg.se/
Postat av: ebba

låter härligt!:) om din kommentar så tycker jag du har jätte rätt :)

2008-07-14 @ 13:06:32
URL: http://www.rebelterritory.devote.se
Postat av: grateful

var verkligen inte härligt tyvär, det var så tröttsamt så jag spyr när jag tänker tillbaka på det, men nu är allt bättre och det kommer bli bättre för varje sakund, det har jag bestämt :)

2008-07-14 @ 15:35:19
URL: http://genuinesofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0