Stockholm dag 1.

Upp tidigt på onsdags morgonen, ska inte klaga eftersom jag hade fått gå upp tidigare om jag sovit hemma och inte haft jesper som skjutsade mig, tack gubben :).

Kom in i bussen och fick ett eget säte, satt som en kung hela vägen. Resan började vid sju och sedan satt vi där. Arvid kom och satte sig brevid mig med jämna mellanrum när Ida skulle sova. Vi lurade hans mamma totalt att vi fortfarande var kvar på stagg och att joppe hade varit nära att lappa till Mona för att hon fel bokat bussen ;P. Arvids mammas svar: "Stackars joppe, rädda joppe död eller levande!" Hahah. Resten av resan var väldigt upplyftane för mig i alla fall, fick reda på dom nya gruperingarna och satan vad skitsnack vi har inom våran klasslista, totaly insane, jag tänker inte vara med på det här, har jag lyckats vara omedveten om det så här läng så ska jag fortsätta hålla mig utanför.

vid ett tiden var vi framme vid moderna museet, och ja, konst är konstigare än vad man tror.. Halv fyra däremot fick vi gå på ramaten, det var faktikt väldigt mäktigt. Salarna var jätte fina, scenen var 5-6 gånger så stor därbakom än vad jag trodde den skulle vara, och garderoben.. Ja, garderoben, nä nu börjar jag snart gråta. Den var enorm och skohyllorna hade ett eget kassa valv. Begrav mig där.

klockan hann bli fem innan vi kom till vårat boende Zinkensdamm. Jag, Sophia, Ida och Arvid slängde oss in i vårat rum och Arvid blev genast aggresiv och skulle ta sin mans roll, och det gick ju bra ;P. Vi + Anna, Märta och Ryan gick senare ut och åt på en god italiens restaurang. och nej ryan inte -en sol. utan jag skulle ge den 3,5 solar. synd att annas soppa var väldigt mjölig bara.

Arvid gick ut på egan äventyr med några tjejer. Ida och sophia gick till något cafe. Jag, Märta och Anna tog oss runt på gatorna, handlade lite godis och gick tillbaka till Zinkensdamm. Alla kom senare till vårat rum och där låg vi och pratade baota länge om baota bra saker :). Ungefär så mycket jag orkar förklara. Ni får se bilderna på bilddagboken istället. Sofielicious.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0