Stockholm dag 2.

Vårat rum vaknade upp lite halvt vid kvart i sju då frukosten var serverad. vi städade och var duktiga innan vi gick ut till maten. Helt plötsligt var vi på riksdagen och klockan var nio. Fick guidad tur och höra massa intressanta historier om dom gamla gubbarna i kostym där inne. Guiden hade bara stått jämte Fredrik Reinfeldt i hissen, men vi kallar honom alla våran egen Fredde. Däremot sa Göran Person att hans cykel var riktigt snygg. Vid elva fick vi guidad tur runt hela gamla stan med våran Joppeman. Han är lugnt den mest allmänbildade människa jag någonsin träffat. Vid halv ett tog jag, Sophia och Ida språnget ut på stan. Tyvär kände vi oss så stressade över att hinna tillbaka så shopping nerverna var helt bortblåsta. Jag hittade i alla fall en tröja på monki, och tack snälla idaF för att jag fick långa pengar av dig <3.

På vägen till bussen hittar vi självklart ingen mat försen vi redan är helt uppe i varv och några sura miner hunnits visas. Men det blev lite hamburgare och alla var lyckliga igen. Jobbigt regn som gjorde en blöt när man kom in i busen. Han kanppt starta bussen innan Ida gav mig ett eget säte, tack idaAN för det :). Efter pausen var jag snällare än vad jag egentligen borde vara och flyttade mig. Stte mig tillsammans med en lite halv depprimerad arvid men tiden flög förbi.

Vi är på staggs parkering, bussschaufören öppnar sakta dörrarna för alla internationellare som står redo att srpnga för livet för att få en bra plats på köningen. Jag stod på kanske tretonde man. Men jag sprang och hämtade min väska, såg en glad vinkande matilda rakt framför mig med två stolar och jag sprang, oj vad jag sprang, och oj vad jag vann. Några sprang fel håll och gick typ hem. Medans jag satte mig där med världens bästa bätis och sedan hade vi det underbart mysigt hela kvällen. Trodde inte vi skulle ha det, men vi satt med varm chocklad och shakade rumpa <3

Sju timmar senare får jag en billjett men inte matilda. Så om inte någon ljungbyholmare kunde hosta upp fribiljetter så säljer jag min. så du som vill ha en biljett, håll dig uppdaterad.

Vi åkte hem med jesper vid kvart över fyra. Släppte av matilda och åkt hem och sov. Värmen var obeskrivlig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0