Thougful thinker.

Hade psykologi sista lektionen i skolan, fick mig att tänka massvis på olika saker. Tänkte så jag nu har otroligt ont i huvudet. På viktiga saker, på hur folk ändras och sätter upp en konstig och elak fasad för att inte visa att dom saknar en. Hur andra kämpar för att passa in och blir lika besvikna varje gång denns "vänner" väljer att sätta sig någon annanstans. Hur någon gör någonting som sårar en själv bara för att kunna såra någon annan och hur någon kämpar för att förstå vårat språk. Det är saker jag bara sett idag i klassen. Valt att vara passiv och aldrig mer vara arg och oförstående. Jag är nu mer allas vän, jag ska aldrig känna sånt hat igen, tar för mycket på mina krafter, men jag tänker inte heller bry mig om erat hat. Jag ska hjälpa dom som blir lämnade och inte förstå så dom får veta att det inte är farligt att vara ensam och att falska vänner inte förtjänar dom..
Djupt.

Igår kväll efter lite bensin strul nere hos Sollan och Kjelle kom jag hem vid tio, städade, hängde in kläder, tvättade mig och gick och la mig. Sedan låg jag uppe och tänkte i mer än en timme. Tänkte mest på väldigt onödiga saker, som soffor och kött.
Jag vet ingenting om kött! Märker det varje gång jag ska äta ute, speciellt i Bulgarien, då det var en-två gånger om dagen. Jag vet inte vad stek, revben, spjäll, kotlett, fläsk och nöt, allt är för mig grekiska - jag kan köttfärsås, köttbullar och biff..
Fruktansvärt ytligt.


Så nu säger jag en gång för alla, jag är inte som vanligt "förr",
jag är inte butter eller avundsjuk på någon. Jag vill inte heller någon illa.
Dom som verkligen käner mig vet att jag är en lojal och snäll vän, inget elakt.
Personligt.


Kommentarer
Postat av: äna bänäna

fast man måste ju få vara arg ibland? du får det sofie! förresten vem är "Hur andra kämpar för att passa in och blir lika besvikna varje gång denns "vänner" väljer att sätta sig någon annanstans" och "Hur någon gör någonting som sårar en själv bara för att kunna såra någon annan "

2008-10-07 @ 19:22:51
Postat av: Svar på Änä min bänäna ;)

Ja, men inte så pass så att det snor energi från en. Tack anna ;). Vi kan ta det i skolan och prata och gosa lite tycker jag snygging.

2008-10-07 @ 20:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0