Älskad lördag.

okej, morgonen var ju knappast så älskvärd.. En halvtimmes försen buss in för att jobba i en timme och tjugo minuter (det posetiva är att jag får betalt för två timmar). Hem till en super duktig jesper som vart igång och målat hela morgonen. Vi puttsar och donar lite ett tag tills jag behövde sätta mig och göra läxor. Läxorna blev gjorda. Vi åkte ner och handlade lite (läs: för mycket) lördags godis. Duschade. Sissi kom hem och det blev senare kyckling, vad är det med kyckling som är så fruktansvärt gott? Mina smaklökar dansar houlahoula.

Göra sig iordning lite, premiärstegen i nya klacka skorna som inhandlades i torsdags :). Hem till Toffe, rättare sagt deras granne. Där groggades det lite och lektes med småbarnen. Hem till Toffe och kolla bilder och mått - för deras granne är fotograf och han ska fixa en jätte stor tavla på familjen wilnerson-johansson när dom sitter på stranden. Kollade in hans hemsida och han berättade lite.

Tillexempel att han typ hade behövt mig för ett tag sen. Dom skulle ha en modell till en leguan, dom ville ha en rödhårig tjej.. Ja, ibland träffar man folk lite för sent :)

Åkte hem precis lagom för att plocka upp en vilsen mackan vid apoteket. Åkte hem och kollade lite på terminater (i HD, jätte häftig var den, alla killarna kunde hela filmen, blä!) och då kom även Granberg, Kalle, Jonsson, Phille, Jimmy och Svernhed - Ja, jag har ett dominerade umgänge av killar.

Vid elva tiden drog vi oss bort till kärleksstigen och pier. Där var då den nyfyllde tjugoåringen Robin. Började lite slött, satt i soffan och hade sms terror. Matilda kom och sen hade vi otroligt skoj! dansade, skrattade, dansade, skrattade, skrattade. Det blev en promenad hem vid fyra tiden tror jag. Få matilda och mackan i säng och sedan slocknade jag som en lampa ;).

Idag, för första gången hann jag se matilda på morgonen, det var trevligt, i en kvart, sen satte vi tre resterande och åt ägg och sånt. mackan åkte hem. Jag försökte få jespers dator att funka som jag vill. Jag åkte hem och han ner till stugan. Resten av dagen har jag suttit vid tvn och gjort läxor. Lånat Saras bärbara nu när helt plötsligt båda våra vanliga har gått sönder..

Jag vill säga att hela ljungbyholm har varit sötast. Galet att vi kan vara så galna och underbara här ute i förorten :P

(glömde berätta om det konstiga som hände i skolan i tisdags. Någon hade satt upp min bild jag har under inlägget "fotomodell!" och sen skrivit "Ska hon bli modell??" Jag såg den under EAtiden, men tyckte mer det var roligt, sen vet jag ju inte om denne menar snällt eller elakt..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0