Sjuk och dan..

Ja, det hela började i söndags kväll, maginfluensa, fick typ inte sova på hela natten, kände att jag var tvungen att gå till skolan då jag redan missat en vecka under tiden jag var i bulgarien..
Så drog mig till skolan. Kollade på dansen, hade samhäll och kolla på film och sen psykologi och prata om oss själva, självklart på engelska alltihop..


Trött.                                  Ser ni mig?

Fick sen åka hem vid halv ett, pappa kom och hämtade mig i ljungbyholm, skjutsade hem mig, åt och sen åkte han till jobbet igen medans jag gick och la mig. Sov i någon timme och sen upp igen. La mig vid tvn och sen låg jag där eller framför toaletten hela dagen. Klarade inte av att prata med någon var verkligen utmattad, trodde jag tills jag skulle få märka hu jag skulle må dagen efter..
Så det blev tisdag efter en jobbig natt, hade tömt hela magen totalt, fanns inte ens det vatten jag fick i mig kvar. La mig vid tvn och sov och vaknade och sov och vaknade..


Den som först gissar rätt på vad det här är får
dela en gyros med mig när jag har blivit riktigt frisk :)


Matilda ringde, hade jätte glada nyheter! Blev jätte glad, även om jag inte kunde visa min entusiasm efter som jag höll på att sakta tyna bort. Fick i mig 1 mugg blåbärssoppa som ska vara bra för magen och sedan en gaffel ris som jag också har fått behålla  magen, yeey me. Så igår slutadet typ magen, med då kom istället illamåendet, nackont och skalle värk till tusen.

Inatt fick jag sova en hel natt, så himla skönt, och det gjorde under. Mår fortfarande illa, men bara lite ont i nacken och huvud. Men det går nog över när jag klarar av att äta något. Så nu har jag gjort som jag alltid gör när jag är sjuk: så fort jag klarar av att röra mig så sätter jag igång värsta städningen, byter alla lakan, dammar, torkar och vädrar ut hela skiten så att alla baciller kan dö ut ur mitt liv, mohahaha! Ja, men ni förstår.. Satte igång och tvätta en massa så att dom kläder jag haft och lakanen inte ska ligga och sjuka ner huset. duktiga perfektionist jag är.

Sen efter min dusch och uppfräschning av mig själv så ska sängen fyllas med nya lakan, papperskorgen ska få ny påse och allt ska vara som om ingen sågonsin varit sjuk. Sådetså.

Idag blir det ju tyvär inte stan med Anna som jag hade sett fram emot, fan, men får se om hon orkar vänta tills jag kommer tillbaka och klarar av att gå på stan :). Imorgon måste jag till skolan och ha skrivning i svenska-reklam och skolfoto. Känns väl sådär att ha skolfoto så här precis efter magsjukan,

FAST OM DU VILL GÅ NER I VIKT KAN JAG STARKT REKOMMENDERA MAFINFLUENSA,
DÅ DU GÅR NER 3 KG PÅ 3 DAGAR..

Jaja, nu ska jag gå och duscha och sluta sitta här och prata trams, fast att jag tagit mig upp till datorn är ju bara det ett under, efter 2½ dag i stillaliggandeläge. Åh, jag är så glad för matilda, håller på att sprängas, GHA!

Matilda är söööööööt  : *

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag gissar på Kissan, om det är fel vill jag ändå dela på en gyros med dig :)

2008-09-17 @ 14:47:45
Postat av: sofie

fan, haha, du hade rätt. Bra, då gör vi det snarast!

2008-09-17 @ 15:17:48
URL: http://genuinesofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0